söndag 23 augusti 2009

Trippel

I fredags var jag iväg på ett trippeljubileum i Täby. Det firades 60-årig födelsedag, 35-årig anställning och 10 års boende i Täby. Det var en fantastiskt trevlig fest med vinprovning. Runt om i huset fanns olika stationer sorterade efter druvsorter. Jag drack bara vita viner och hann testa ett vin från Georgien som jag tyckte smakade lite jäst, ett blommigt vin från Tyskland (tror jag) och så ett fantastiskt gott vin som jag har glömt namnet på men som jag får återkomma med senare. Vinprovning är spännande, när jag jobbade på försäkringsbolag för några år sedan så åkte vi till Grisslehamn och hade en riktig vinprovning med ett proffs och mycket av den kunskapen har jag nytta av än i dag. Att utmana smaksinnet är roligt och svårt. Det är inte alltid så lätt att sätta ord på smak och jag önskar jag var en bättre vinkännare. Men det är ju sällan man sitter med tre öppnade flaskor hemma så att man kan iaktta skillnader mellan druvor, jordmån och lagring.

Jag gjorde ett kort med ett mönstrat papper som jag har haft väldigt länge men som jag inte har haft några idéer kring tidigare. Det är tillverkat av All my memories och ingick i en serie påskpapper om jag inte minns helt fel. Pappret är dubbelsidigt och jag klippte ut några blommor och blad som jag satte på den rutiga baksidan och med lite chalk, stickles och thickers så blev det så här:


Igår så gick hela dagen åt till att jobba och ta sig dit och därifrån. Jag trivs fantastiskt bra här ute (längst ut på ön) men det är lite jobbigt på helgerna när Lidingöbanan går så sällan och restiden blir över en timme enkel väg. Idag har jag tvättat, städat, packat och tagit hand om balkongblommorna. Tisdag förmiddag reser jag iväg till Västerås och kommer inte hem förrän sent söndag kväll. Det kommer att vara en intensiv vecka med mycket jobb och mitt ansvar är att se till att alla utställare är glad och lyckliga och så jobbar jag i informationsdisken. Om jag hinner ikväll så ska jag redigera bloggen som jag har gjort för praktisk information på våra tillställningar; när den är redigerad så lägger jag ut den här om det är någon som är nyfiken på vad jag gör......

4 kommentarer:

Sussi sa...

Tjohej så läckert det blev. Det är bra att man kan utnyttja pappren till fullo tycker jag och här vart det ju jättebra att du klippte ut blommorna som en extra effekt. Mycket snyggt.

Babysessan sa...

Ha en bra vecka. Din blogg är väldigt inspirerade. Tack snälla

Kamilla sa...

OOOh så läckert kort :D påskpapper..det hade jag aldrig gissat, det var urläckert, och visst behöver man använda lite gammalt ibland ;D
kram kram

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Både praktiskt och snyggt kort! ;-)

Låter riktigt gott med vinprovning, även om jag inte är nån vindrickare själv precis. Skulle dock vilja testa en provning!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica