fredag 14 augusti 2009

Förändringar

Jo, det är stora förändringar när man går ifrån semesterrutiner och kommer tillbaka till jobbvardagen. Just nu är det också helt galet mycket att göra på jobbet eftersom vi har en stämma i Västerås som börjar den 27 augusti. Jag har hand om utställarna och det är många externa kontakter, arbetet är både väldigt spännande och roligt. De får timmar som jag spenderar hemma varje kväll går åt till att umgås med Bjarne, äta, sova, städa, tvätta och läsa. Jag har försökt att klämma in åtminstonde en timmes pyssel varje kväll. Jag vet hur viktigt det är att få en stund att vara kreativ, det ger mig både ro och återhämtning efter en stressig dag. Den här veckan har jag färglagt jultomtar, sorterat mönstrade papper och igår fick jag för mig att rita ett stämpelmotiv och det blev en riktigt sur och ful gammal tant. Jag har hunnit göra en layout också efter Yolis underbara skiss som ni finner här hos Handarbeta. I morgon lördag så ska vi jobba lite för att hinna ikapp och jag ska försöka göra färdigt säkerhetsbrickor för inpassering i stämmolokalerna och så ska jag ha en genomgång av alla affischer som vi behöver; kartor, pilar, informationsskyltar, placering och så vidare.......

Här kommer i alla fall äntligen en bild av bokmärken som jag gjorde till vår sommarvikarie Viktoria som slutade hos oss i förra veckan. Viktoria är förresten en pärltjej som gör smycken!

Inga kommentarer: