lördag 7 november 2009

Scanna vs. fotografera

Det blev ju ingen Stämpelstafett i år, men istället så finns det en Julkortstävling hos Stämpelsnack och nedan finns de två första korten som jag har gjort till tävlingen. I själva tävlingsgalleriet så ligger det inscannade bilder eftersom det är helt omöjligt att fotografera på kvällarna när solen går ned långt innan jag har hunnit hem från jobbet på vardagarna. Jag gillar inte att scanna in bilder, jo själva inscanningen är ju smidig, men bilderna blir så platta. Jag tänkte passa på att visa båda korten i båda varianterna eftersom jag fotograferade korten i förmiddags.

Lördagen har varit lite lagom avslappnad, Bjarne som var på herrmiddag hos David igår kom hem först kl. 10.00 i morse (!!!) så han har sovit nästan hela dagen. Jag har hunnit tvätta ett par maskiner, sorterat lite i pysselrummet och börjat redigera alla bilder från svärmors 60-årsfirande här i Stockholm (de kommer att visas i fotobloggen så småningom). Ett kort till Kortskissens utmaning har jag hunnit med också!

Kort till kortskissen #70 och julkort nr. 39 i år. Mönstrade papper och "God Jul"-text från Inkido. QK stjärnor, lite bling och massor av Stickles.


Julkort till Julkortstävlingen hos Stämpelsnack, och julkort nr 40.


Scannad bild.


Julkort till Julkortstävlingen hos Stämpelsnack, och julkort nr 41.


Scannad bild.


Nu ska jag fortsätta att redigera bilder. Hoppas att ni alla har en riktigt skön helg!
Kramar Fia.

3 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfina jukort!! =) gillar det understa massor!

Yena sa...

Jättefina kort gör du! Och det är ju verkligen stor skillnad på de scannade och de fotade bilderna. Jag har själv inte testat att scanna, men oj vad svårt det är att fota nu i mörkret!

Sussi sa...

Du...det blir bättre färger med kameran ;-)
Oh vad jag gillade det snöiga med snögubben! Myspysigt! :-)