lördag 15 november 2008

Plåster på såren.....

I tisdags var jag på Danderyds och gjorde mina undersökningar. Allt gick bra med undantag av att något rör gick sönder i armen när sköterskan skulle sätta in porten för kontrastvätskan. Jag har ju lite skräck för nålar och sprutor så jag försökte tänka på annat men jag hörde att det var någonting med rör och backventil som gått snett och hon tvingades ta bort den första. Stackars sköterskan som försökte få dit en ny, eftersom porten sätts in när man redan ligger på röntgenbordet och den andra datografen var ur funktion så blev hon väldigt stressad. Det tar väl ytterligare ett par dagar innan jag får veta resultatet och även om det är jobbigt att leva i ovisshet så är det ju så att ju längre samtalet från läkaren dröjer, desto bättre, eftersom man då sannolikt inte är akut sjuk!
För att ge mig själv lite plåster på såren så begav jag mig till Skapa Hobby i onsdags, och om ni inte har besökt butiken ännu så tycker jag att ni ska göra det nästa gång ni är i Stockholm. Personalen är helt fantastisk hjälpsam och man känner sig alltid välkommen, och omhändertagen. Dessutom tycker jag att det är väldigt stor skillnad mellan att webbshoppa och faktiskt se och känna på papper och stämplar. Mitt förra köp gick i lila och då plockade jag först ihop några lila mönstrade papper och sedan gick jag och letade matchande cardstock. Lila är en färg som jag tycker väldigt mycket om och det märks säkert i min blogg, men lila färger är svåra att tolka på bild och därför kan det lätt bli lite fel om man inte ser det i verkligheten. Till mina lila papper så köpte jag även några lila band, lila stickles och en ny lila stämpeldyna.

Onsdagens inköp ägnade jag till julen. Jag har köpt massor fina mönstrade julpapper, cardstock, blingstenar i rött och blått och så några chalkdynor.


De här fina ljusblå papperen är från Inkido

Några andra fina blå julpapper; de här kommer från Sandylion.


Gröna juliga papper från Inkido


Det här pappret från SEI blev genast en favorit.

Och så slutligen ett jättefint rött papper med guld och hjärtan; det här är ett papper som är så fint att det riskerar att hamna i samlingen "för-fina-papper-för-att-använda".



Inga kommentarer: