måndag 14 september 2009

Stamptacular Sunday #24

Här är kortet som jag skrev om igår. Jag har klippt ut en blomma i det mönstrade papperet och lagt på en annan. I kanten har jag satt Quickutz "Lace" tillsammans med band från Making memories. Texten kommer från Doodlebugs clearstamp "Love". Jag tycker det är väldigt roligt att öva på att måla stämpelmotiv och här är en stämpel från Faerie Art Song som jag fortfarande inte har fått riktigt bra även om den blir bättre för varje gång. En tjej som målar riktigt bra är Kamilla. Hennes kort är riktigt inspirerande och här finner ni ett kort där hon har använt samma stämpel.

Under helgen så gjorde jag ytterligare en layout till min svägerskas bröllopsalbum och denna handlar om maten, dukningen och vilken värdelös fotograf jag blev efter ett glas vin. Layouten är gjord efter en skiss från Svenskscrapbooking.se.


Imorgon ska jag ut och promenera med lillasyster Carolina efter jobbet. Jag ska försöka lära henne några bra gångvägar mellan röda och gröna linjen som är bra att kunna när det blir stopp i trafiken på någon av linjerna. Detta drabbade nämligen henne i torsdags när hon var på väg till bussen för att åka till Västervik och en mindre paniksituation uppstod!

Skissen från Stamptacular Sunday hittar du här.

8 kommentarer:

Liza sa...

Great card, I love the colours. Thanks for joining us at SSC.

Liza x

Kamilla sa...

Vilket underbart kort, Fia!! Och tack snälla för de gulliga orden om min färgläggning! :D Jag blir så glad!!
LO:n är ju helt fantastisk, och färgerna är ju helt unerbara!
Kram kram

Paula sa...

Love the dramatic look of the black on your card, really makes your image and colors POP!
I'm so glad you could join us this week at the Stamptacular Sunday Challenge!

Pleasantly,

Paula

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Så himla snyggt kort - färguppsättningen är kalasfin!
Supersnygg Lo till bröllopsalbumet - kan tänka mig att din syster blir skitglad för det - trots att vinet gjorde bilderna lite sämre (även om inte jag ser det!) ;-)

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Anonym sa...

Great card I love the colours you have used thank you for taking part at ssc

Nikki Schmaltz sa...

What a cool looking card. Love the graphics of it. Thanks for playing at SSC.

Check out my blog candy in honor of Priscilla from SSC

Anonym sa...

Awesome card ;)
Thanks for joining us at SSC this week.

Janneke X

Line sa...

Hei Fia, for et stilig kort!
Veldig effektfullt med blomsten bak, og jeg syns du er flink til å fargelegge jeg:)

Takk for at du deltar i utfordringen hos SSC!

Klem, Line