fredag 3 juli 2009

Tips inför helgen

Ja om inte det vore för det vackra vädret.... så skulle jag;

Scrapperiet har en stor sommartävling och det andra bidraget är att tolka en kortskiss; bidraget ska vara inskickat senast den 13 juli så det finns tid efter helgen.

Veckans skiss (v. 27) är gjord av Stella som även har internetbutiken Stellas.nu.

Till jul hela året fortsätter bidragen att ramla in och jag ligger sjukt långt efter; lite julkort under helgen vore på sin plats med andra ord *smile*. Och om ni inte har gått med redan så är det högt tid nu med tanke på att det är mindre än ett halvår till julafton 2009!


Så som många av er säkert redan vet så ligger Scraputmaningen på is; men jag tittade ett år tillbaka och hitade denna underbara skiss från vecka 26 förra året;

Det finns fler inspirerande skissbloggar; och tyvärr så är en av favoriterna ouppdaterad; Skissbloggen. Den här skissen gillar jag och den är ursprungligen från 28 juni 2007 (wow, det har med andra ord redan gått två år sedan).

Från samma tidpunt; alltså juni för två år sedan så kommer detta inspirerande inlägget på SWE scrapbook om att skriva på foton (Mikaelas fotofredag v 26).

Grodans har en fin skiss som man kan tävla om att tolka och vinna en pizzakartong med "massor gott i!" (senast den 12 juli ska era alster vara inne) ..... och hos Grodans kan man även tävla om en gästDT-plats genom att köpa Basic Greys senast serier Lemonade eller June Bug.
För de som gör en eller fler av de utmaningar och skisser som jag har presenterat ovan och som lägger en kommentar här hos mig så kommer jag att lotta ut ett paket med lite smått och gott i vita färger.
Hoppas att ni alla får en underbar helg!

1 kommentar:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men wow vilka tips! Om jag bara hade haft mer tid... Så hade jag ju definitivt kikat in på alla de olika utmaningarna. Men nä, jag får nog spara sådant till andra tider! *ler*

Det var inget dåligt halvårsresultat du sitter inne med! Jag tycker ju det är enormt bra presterat, men så är jag också en sölscrappare som inte ens gjort en tiondel av det du hunnit med! *skrattar*

Hoppas du har det skönt i sommarvärmen!
Kram / Angelica