söndag 28 juni 2009

Mina sista CC-bidrag - nytt format

I morse började jag med mina sista bidrag, ganska snart så insåg jag att jag inte kommer att hinna göra alla skisser som var min målsättning. Solen lockade allt för mycket och det är svårt att sitta inne när man hör badande grannar och båtarna som brummar utanför. Den första layouten gjorde jag snabbt, det enda som tog tid var att stansa ut bokstäverna.



Efter ett par timmar i solen med SvD och kalla kaffedrinkar så slog det mig; "varför inte prova ett nytt scrapformat?" Jag är ju inte alls nöjd med mitt scrappande och tänker hela tiden kort när kreativiteten skenar iväg. Så eftermiddagens scrappande blev lite annorlunda. De två sista bidragen till midsommar-cropen är därför gjorde i formatet 11"x8,5". Jag tror formatet passar mig bättre; eller också är det så att det helt enkelt går snabbare för jag gjorde två layouter på två timmar och så fort gör jag inte ens ett kort.




Totalt har jag gjort tio bidrag till CC:n och nu ska det bli spännande att se hur det går i omröstningar och lottningar. Hur har det gått för er?

Inga kommentarer: