lördag 9 maj 2009

Mitt pysselrum - våren 2009

Det har varit en lång och tuff vecka på jobbet och jag har i stort sett somnat före klockan tio varje kväll. Två kvällar somnade jag på soffan innan jag ens hunnit äta middag. Det beror nog både på eftersviterna av min förkylning men även på att jag haft mycket på jobbet. Även om det är otroligt roligt att få vara med och jobba på en gigantisk konferens med över 1700 deltagare så tar det på krafterna. När jag kom tillbaka till kontoret så hade jag nästan 270 nya mail och massor av nya förfrågningar och arbetsuppgifter att ta i tu med. I torsdags så gick vi igenom utvärderingarna från konferensen och det finns en del roligt som våra konferensgäster delgivit oss angående mat, boende och väder. Mitt under mötet så fick jag ett samtal från växeln. De berättade att min moster Agnetha stod i receptionen! Tyvärr så kunde jag ju inte lämna mitt möte, men jag blev så glad, det var så roligt att hon "tittade förbi" medans hon ändå var i Gamla stan och shoppade skor. Efter mötet så ringde jag upp henne och förhoppningsvis så kan vi ses snart.

Jag har ju lovat att visa mitt pysselrum och fotografierna tog jag redan förra veckan efter en liten städstund, och nu äntligen kan jag visa dem för er.

Så här ser mitt pysselbord ut (alla bilder är klickbara). Till vänster finns min pysselyta och till höger datahörnan. Den här årstiden så använder jag sällan lampa när jag pysslar men när det är mörkare så använder jag båda två som ni ser på bilden. En stor med vit glasskärm som ger belysning över hela ytan och så en mindre halogenlampa som ger bra punktbelysning. Till vänster syns också min älskade stereo, förutom att den är fin i formen så är det även en MP3-spelare så jag kan lyssna på all min musik och mina talböcker. Vanligtvis så lyssnar jag på P1 när jag skapar. Det känns alltid lite lyxigt eftersom jag lär mig så mycket och gillar i stort sett alla program på P1. På jobbet står alltid Rix fm på så det här är en bra kontrast.



Till höger om dataskärmen så står ett par av våra externa hårddiskar - många bilder, många hårddiskar.


På den högra sidan av pysselbordet har jag brunt, gult, orange, rött och rosa material. Jag har en hylla ovanför bygeln och en under. På hyllan ovanför har jag akryl- och glitterfärg och hyllan under så finns det lite blandade blommor bl.a..


Som syns så äääälskar jag produkter från Doodlebug.


På min vänstra sida så har jag de färgerna som jag använder mig mest av; vit, grön, blå, lila och svart. Även här finns en hylla med akrylfärg ovan och så har jag lite blandat på hyllan under.


Mer Doodlebug.


På pysselbordet så har jag de saker som jag använder ofta, bl.a min cirkelskärare som jag älskar, penslar, Gellyroll-pennor och verktygskrukan. Brevid datorskärmen så har jag en bra hållare där jag sätter skisser och annan inspiration. Bilden som jag nu har framme är på ett grattiskort som jag gjorde förra året och som jag tänkte lifta.


Mina favoritverktyg.


Min lilla papperskorg som jag har på skrivbordet. Jag har ganska många likadana glasskålar som från början innehållt ljus från Partylite.


Här är några av de glasskålar som jag använder för att färgsortera material.


Jag älskar mina ljus från Partylite och ute har jag ett pelarljus och ytterligare ett glasljus. På fönsterbrädan inne så står två ljushållare från Partylite och i dem så har jag just nu doften "grönt äpple". Jag gillar att ha doftljus när jag skapar för de ger mig ofta ínspiration. På fönsterbänken står också en älskad blomma som är tre år gammal men som brukar blomma två gånger per år med fantastiskt vackra lila/rosa blommor.


I morgon ska jag iväg på Forumträff på Skapa, och förhoppningsvis så har jag lite alster att visa upp när jag kommer hem!

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men wow vilken underbar hörna! det förstår jag det - att du trivs där, så ljust och vackert med alla mjuka färgerna! Inredning är tydligen också ditt gebit?! *ler*

Hoppas du hinner ta igen dig efter allt jobb och att du nu håller dig frisk från diverse tråkiga baskelusker!

Ha de gott!
kraaaam / Angelica

Annie sa...

Å, så fint du har det, Fia! Förstår att du trivs där!