söndag 17 april 2011

Påsk - planer - cc - bebis

I vissa sammanhang så går tiden oerhört snabbt, det är påsk redan i nästa vecka, men väntan på bebis känns som evig och tiden går så sakta. Både jag och Robert har varit helt övertygade om att allt skulle vara klart nu, det är en vecka över tiden och jag går på regelbundna kontroller för havandeskapsförgiftning. Redan i morgon ska vi tillbaka till Danderyds och vi får hoppas att det händer någonting där och då. Som tur är pågår det en cybercrop på Scrappiz och det är ett bra sätt att tänka på annat ett par timmar om dagen.

Helgen har varit helt fantastisk, vi har suttit ute och njutit av sol, varma vindar och nyplanterade penséer. Robert har satt på sommardäcken på bilen och jag har börjat plocka undan vantar och halsdukar. Igår kom Wivi och Perry på spontanbesök, och det blev både pyssel och en god middag. Det visade sig fort att Wivi är en riktig pysseltalang med en enorm färgkänsla. För första gången på flera år så har jag kunnat hänga tvätt ute och det doftar helt fantastiskt och torkar fort i vinden.

Nu åter till Scrappiz CC och mitt första bidrag som är gjort efter en skisstävling med pris från Forma Hantverk (ett av mina favoritföretag). Mönstrade papper från den underbara serien "Emma's Shoppe Collection" från Crate Paper.



Blommor med bling och ägg från Quickutz och Bosskut.


Fjäril målad med akrylfärg från Making memories (banana och blush).


Hoppas att ni också har en riktigt skön helg!

1 kommentar:

Morfen sa...

Det är hemskt att vänta på bebis, man tycker inte att man ska behöva vänta en dag extra precis - nio månader är långt som det är. Skönt att du har cc på scrappiz att roa dig med och supersött påskkort har du gjort! Kram