måndag 29 november 2010

Njuter - vinter och flygplan

Det är vinter, klockan är mycket och utanför fönstren ser jag vita barrträd och frostiga bara björkar. Termometern visar -14 grader, men det är varmt och julpyntat här hemma. Ibland så ser jag en stark stjärna på himlen som kommer närmare, nu har jag lärt mig att det är strålkastare från ett flygplan som håller på att landa. Jag störs inte av flygtrafiken, jag njuter av de pampiga farkosterna utanför fönstret och kan inte låta bli att fascineras av att de alltid landar tryggt och säkert. Jag har det hur bra som helst. Eller rättare sagt vi har det hur bra som helst. Kärlek är en så stark och överväldigande känsla och när jag stannar upp en sekund och bara iakttar mannen, min man, mitt i vår vardag, så blir jag alldeles yr av kärlek.


Med undantag av ett litet bekymmer på jobbet så är jag världens lyckligaste människa.

1 kommentar:

Laila sa...

♥ Inte helt fel när livet känns så!