onsdag 8 april 2009

Tips vecka 15

Nu har jag avslutat påskkortmakeriet för detta år. Det har gått så lätt och varit så roligt att göra dem. Våriga färger, ägg och kycklingar är inspirerande. I morgon jobbar vi bara halvdag på kontoret, men vi är ett gäng som ska jobba lite extra med den kommande konferensen i Örebro.Jag ska dessutom fotografera en söt påsktjej på jobbet och så ska jag försöka pyssla lite med några arbetskamraters barn så risken finns att arbetsdagen inte avslutas förrän efter fem i alla fall.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: tiden går så fort, men här kommer nu äntligen lite tips för veckan.

Inkywings har cybercrop mellan den 6-19 april.

Kortskissen har en ganska rolig skiss!

Veckans skiss är traditionell och användbar.

Swe scrapbooking har en teknikutmaning den här veckan som består av att använda stickers. Läs mer här!

Här är också ett "gammalt" tips om att göra skjortkort. Jag satte idag på lunchen och försökte få ihop det, men kragen blir inte bra. Är det någon som har något bra knep?

För oss som finns i Stockholm eller som ska besöka huvudstaden så finns Crafters Companion Ultimate PRO hos Skapa Hobby. Vilken dröm! Den finns högt upp på önskelistan just nu.

Inga kommentarer: