söndag 28 april 2013

Från Åland till akuten!

Under torsdag och fredag så har jag varit iväg med jobbet på Birka för en dygnskonferens. Vi har planerat det kommande året och ansvar för alla de möten och konferenser som vi ska genomföra (även om jag bara är med ett par månader till).

På eftermiddagen så fick jag via chefen ett mindre trevlig samtal: Alexander hade ramlat på dagis och landat så olyckligt att ögonbrynet spruckit. Robert var på väg för att hämta honom för vidare transport till akuten. Man känner sig aningen maktlös när man sitter på en båt och inte kan påverka hemfärden. Som tur var övertygade Sus mig om att vi skulle ta en taxi till Närakuten på Astrid Lindgrens sjukhus där de var. Taxiresan gick fort och jag är så tacksam för att Sus tog sig tid och stannade med oss. Hon behövdes verkligen för att underhålla killen som fick både smärtstillande och bedövningssalva men var piggast av alla barnen på akuten. Vare sig jag eller Robert var särskilt intressanta för Alexander. Det var Sus som gällde, eller "Us" som Alexander säger!

Ett stygn fick han sy och vi är så otroligt imponerad av barnläkaren som gjorde det så snabbt att vi knappt han blinka. Dessutom var han fantastisk som tog sig tid att "bonda med Alexander" som han uttryckte det.

Så nu har Alexander sytt för första gången och det måste ju givetvis dokumentas. Tyvärr så är fotot på lo:n lite mörk.



Som bas har jag använt ett papper från Simple Stories serie "Year O Graphy" som heter Capture This Moment.



Hjärtan från  Simple Stories serie "Year O Graphy" - Fundamental Cardstock Stickers.



Siffror och texten "AKUTEN" kommer från October Afternoons serie Roadmap - Schoolroom.

Nu håller vi tummarna för att såret läker ordentligt och att vi slipper åka tillbaka till sjukhuset på ett bra tag!



Inga kommentarer: