fredag 7 januari 2011

Swe Scrapbook kortutmaning v. 1

Här hemma har vi fortfarande sjukstuga och jag börjar misstänka att det är influensan som vi har fått. Vi har hög feber ont i halsen, nyser och snorar. Jag pratade med min syster tidigare idag och det verkar som om hon har fått samma sak för hon lät inte pigg. Jag har inte vågat mig på vare sig febernedsättande eller nässpray (och har inget av det hemma heller) men snart så måste jag nog göra någonting för nu är jag inne på fjärde dagen med feber och börjar känna mig helt slut. Vi får väl se om det är någon av oss som orkar ta sig ut och handla i helgen för även kylskåpet skulle behöva fyllas på.

Lite pysslande har det dock blivit även det är väldigt enkla kort. Det här kortet är gjort efter årets första kortutmaning hos Swe Scrapbook. Utmaningen består i att göra ett kort i färgerna orange, rosa och turkost!


De mönstrade papperen i rosa och turkos kommer från Pink Paislee och jag har använt orange cardstock (Arizona) till texten som är utstansat i QK Storybook.



Även fjärilen kommer från Quickutz och jag har satt några svarta pärlor på den för att skapa lite mer liv.
Nu ska jag krypa ner i sängen en stund igen och hoppas att jag är lite piggare när jag vaknar.

Hoppas att ni alla har en skön och frisk fredag.

1 kommentar:

Åsa (asali) sa...

ÅÅ en jättefin tolkning av kortutmaningen :)
Tack för att du delar med dig!
// Åsa/asali - inspiratös swescrapbook