torsdag 16 september 2010

Snart är det över och vi vet.........

Nästan alla dygnets timmar går åt till valrörelsen just nu, men snart är det över och vi vet hur det har gått. Valet 2006 jobbade jag som ombudsman och reste runt mestadels av tiden fram till valdagen. Detta val så har jag jobbat på riksorganisationen och tagit hand om valsedelsutskicken, hjälpt till i receptionen och de här sista dagarna så hjälper jag även till med valvakan. Tiden går så mycket långsammare när man är på kontoret och även om vi har fullt upp och jobbar från åtta på morgonen till lika sent på kvällen så känns det som om den här sista veckan går långsamt. Idag postade jag de sista beställda valsedlarna och efter att Posten varit och hämtat dagens brev så finns det inte möjlighet att få iväg fler innan valdagen på söndag. Många av dem som jag pratar med är övertygade om att Alliansen vinner, men jag tycker fortfarande att det känns nervöst och av erfarenhet från valet 2002 så vet jag att mycket kan hända de sista dygnen. Dessutom finns det en risk för att vi i värsta fall står med två minoritetsalternativ och SD som vågmästare. Ikväll såsom så många andra kvällar ägnas åt att följa tv-utfrågningar och nu är det partiledarutfrågning på Tv4. Det känns bra och trots de galet höga förväntningarna på Fredrik så lyckas han överträffa dem.

Lite shopping har jag dock hunnit med och jag har beställt ett litet kit från Scraplyckan inför deras CC som börjar i slutet av månaden. Jag har shoppat en del julstämplar också, men beslutat mig för att inte packa upp dem förrän efter vår flytt i mitten av oktober. Två små söta textstämplar har jag hittat också....... men jag har inte hunnit använda dem ännu.



Nu fortsätter partiledarutfrågningen igen och det är bäst att jag engagerar mig lite. På lördag har jag "telefonjour" för valtekniska frågor och förhoppningsvis så kan jag (tack vare headset) både svara på frågor och pyssla lite. Det var länge sedan jag hade pysseltid och jag längtar och behöver få utlopp för lite kreativitet.

Hoppas att ni får en skön fredag.
Kram Fia

Inga kommentarer: