fredag 3 juli 2015

Hugo Sabels Torg

På torget här i Väsby har vi en helt fantastisk blomsterförsäljning. Här finns alla växter och blommor man kan önska! Idag tog jag med barnen och handlade lite. Våra penséer som vi planterade i våras har gjort sitt och det är dags för sommarväxter. Alexander valde genast en röd petunia och Linnea tittade både på "Lyckliga Lotta" och petunior och vi hittade några rosa som vi också köpte. Alexander var med och betalade och som vanligt är han otroligt artig, tackar och säger hej då. När vi skulle gå så ropar killen i kassan på oss och jag trodde vi hade glömt någonting, men istället kom han med varsin gerbera till barnen. De blev så otroligt glada för sina blommor och nu står de i en fin vas här på köksbordet. Så fort barnen har somnat ska jag börja plantera våra nyinköpta skönheter och få lite jord under naglarna. Jag saknar mina fröodlingar och sticklingar som jag höll på med förr i tiden!




Inga kommentarer: