fredag 22 november 2013

Luncha med Mannerström


Som buzzador har jag fått möjlighet att testa en lunch av stjärnkrögaren Leif Mannerström som han har skapat tillsammans med Familjen Dafgård. Jag blev väldigt nyfiken på hans portionsrätter eftersom det är modigt av en erkänd kock att sätta sitt namn och varumärke på frysta färdigrätter.

Redan när jag hittade rätterna I frysdisken så blev jag glatt överraskad. Maten är förpackad med genomskinlig plastfolie och det känns bade ärligt och fräscht. För hur många gånger har man inte köpt någon fryst kartong med en aptitlig bild som senare visat sig vara långt från det utlovade.

Den här gången valde jag Helstekt Kotlettrad, och både köttet och potatisen var riktigt bra. En liten extra eloge också för den goda blomkålen och de stora, välbevarade och  fräscha romanabönerna. Men nu när jag har ätit en av hans rätter så förstår jag att det faktiskt går att göra fryst portionsmat som är både god och vällagad. Det krävs dock bade bra råvaror och mycket omsorg.


Jag kan varmt rekommendera denna husmanskost som är tillagad med både omsorg och bra råvaror. Säljs i de flesta dagligvarubutiker såsom: ICA, Coop, Willys, PrisXtra, och Hemköp capris: 45 kr!

 

Inga kommentarer: