torsdag 5 juli 2012

Semester dag 3

Idag skulle vi egentligen ha åkt iväg och badat, men båda småkillarna är lite hostiga så det fick bli en hemmadag istället. Dagen har präglats av Tintin: Arvid har sett filmen som till och med JAG gillade och så fick han ju PS3-spelet av oss som han faktiskt spelade klart idag.

Tack vare en supergullig tjej på GAME i Väsby centrum så hittade vi ett nytt spel: så ikväll har Arvid ägnat sig åt snowboard istället!!!

Dagens största händelse är annars att jag har fått en helt fantastiskt fin radio av min älskade! Nu får jag in alla världens radiostationer, mina egna spotifylistor och alla mina talböcker som jag har i iTunes! Dagens teknik är nästan overklig, men tack vare min alldeles egna och älskade IT-nisse så är det verklighet i vårt hem! Min gamla radio med CD-spelare står nu i Alexanders rum och han har ikväll dansat sig trött till en skiva med låtar från Astrid Lindgren.

Just nu sitter jag och lyssnar på en radiokanal från Dallas, Texas, som spelar en riktigt bra blandning och jag får nog göra ett särskilt inlägg om alla fantastiska radiostationer som det finns i världen, bl.a. har jag hittat en fransk station som bara spelar vaggvisor!

Imorgon så måste vi nog ut en sväng igen och förhoppningsvis så blir det Täby!



Inga kommentarer: