torsdag 8 januari 2009

Tillbaka till vardagen.

Den första arbetsdagen är avklarad och snart börjar den andra och det är den näst sista den här veckan. Det är helt otroligt hur fort man kommer in i vardagen igen, trots lång ledighet. På jobbet var det mesta sig likt och det var väldigt roligt att få träffa arbetskamraterna igen och höra om deras helger. I går skar Bjarne upp det sista av julskinkan, stekte den och serverade potatis och sparris-sås till; det var underbart gott och nu är julen definitivt slut. Det enda "juliga" som finns kvar är en julstake i vardagsrummet, men jag måste köpa en ny lampa innan jag byter ut den så det får vänta till helgen.

En av de tråkigaste sakerna med vardag är att det blir så lite tid över till att skapa. På kvällarna är jag alldeles för trött och på morgonen går all tid åt till att göra sig ordning, äta frukost och så det jag gör nu; blogga lite. Jag önskar att jag kunde hitta lite mer tid och ork på vardagskvällarna.......

Nu är klockan snart kvart över sju och enligt väderprognosen på tv4 så kommer det att bli mildare väder så jag tror att jag ska skynda mig iväg och ta kameran med mig till jobbet så kanske jag kan fotografera lite av det vinterfina innan det försvinner! Här är en bild som jag tog vid Brevik för ett tid sedan; det är en mycket bitsk svan.

Inga kommentarer: