söndag 18 januari 2009

Rita skisser!

Min underbara hobby har gett mig ytterligare en förmåga; jag ritar skisser. Det är oerhört befriande att utifrån ett vitt papper i ett skissblock och med en tuschpenna skapa någonting som andra får tolka. Som jag berättade i ett tidigare inlägg så har jag fått min första skiss publicerad på Svenskskrapbooking och Annas scrapbooking har även sett till att det även finns ett pris i skisstävlingen. Idag var jag inne i galleriet och tittade på alla bidrag och jag fick nästan hålla mig i soffan för att inte lyfta av lycka; vilka fantastiska bidrag! Omröstningen har inte börjat ännu och det är helt omöjligt att gissa vilket som får flest röster för de är alla så fina. Tack Morfen för att du valde ut min skiss!

Ikväll har det varit väldigt lugnt här hemma. Vi har tittat på några gamla avsnitt av Dallas, ätit chili con carne och förberett arbetsveckan. Nu ska jag lägga mig i badet med en massa skum och Bjarne ska titta färdigt på National treasure på tv4. I morgon ska jag scanna in årets tredje julkort och lite för sent ladda upp det i bloggen.

Hoppas ni får en skön arbetsvecka!

P.s Svenskscrapbooking har fått ny layout och är snyggare än någonsin så om ni inte har varit där på ett tag så tycker jag att ni ska göra det.

Inga kommentarer: